Miten saadaan myynti, markkinointi ja asiakaspalvelu soittamaan sama huilua? Miten revenue operations eli RevOps helpottaa kasvua erityisesti B2B-yritysten osalta?

Vieraana RevOps-toimisto Revoryn perustaja Kati Huusko-Viikilä. Hänen kirjansa Monikanavaisen myynnin johtaminen – näin johdat kaikkia tulovirtoja (Kauppakamari 2024) on ensimmäinen suomenkielinen teos aiheesta.

Kuva: Samuli Savukoski

Tutustu Kati Huusko-Viikilään

Podcast-jakson tiivistelmä

Tiivistelmä on tehty tekoälyn avustuksella, joten se voi sisältää epätarkkuuksia.

Podcastissa keskustellaan Kati Huusko-Viikilän kanssa RevOps-strategiasta ja sen merkityksestä yritysten kasvulle. Aiheina käydään läpi Huusko-Viikilän urapolku, RevOpsin perusteet ja sen vaikutukset asiakaskokemukseen sekä yrityksen sisäisiin prosesseihin.

Kati Huusko-Viikilän urapolku

Kati Huusko-Viikilä on kokenut markkinointi- ja myyntialan ammattilainen, joka on työskennellyt erilaisissa rooleissa ja perustanut RevOps-strategiaan keskittyvän toimiston.

RevOpsin merkitys

RevOps yhdistää yrityksen myynti-, markkinointi- ja asiakaspalvelutoiminnot tavoitteena parantaa liikevaihtoa ja asiakaskokemusta.

Asiakaskokemuksen parantaminen RevOpsin avulla

RevOps-strategian avulla pyritään luomaan saumaton asiakaskokemus, joka perustuu yhtenäiseen tietokantaan ja prosesseihin.

Uusien roolien luominen ja tiimien yhdistäminen

Yritykset ovat alkaneet ottaa käyttöön uusia rooleja, kuten kaupallisen johtajan tehtäviä, yhdistääkseen kaikki kaupalliset tiimit yhden johtajan alaisuuteen. Tämä keskittää päätöksenteon ja kaupallisen strategian noudattamisen yhden johtajan vastuulle​​.

Pienet askeleet aloittamiseen

Aloitetaan määrittelemällä ideaalit asiakasprofiilit ja tarkastelemalla käytössä olevaa teknologiaa. Tavoitteena on varmistaa, että teknologiavalinnat ovat tulevaisuuden tarpeisiin skaalautuvia ja että ne tukevat yhteistä tavoitetta ilman, että tiimit luovat ristiriitaisia ratkaisuja yksittäisiin ongelmiin​​.