Mihin kannattaa käyttää erikokoiset markkinointibudjetit? Tuleeko jossain raja vastaan, ettei rahalle edes löydä käyttöä? Laitamme vastakkain satasen, tonnin ja kymppitonnin kuukausibudjetit.

Vieraana digimarkkinointitoimisto Sinisen Härän kasvujohtaja Jaakko Innanen.

Kuva: Jaakko Innasen kautta

Tutustu Jaakko Innaseen

Podcast-jakson tiivistelmä

Tiivistelmä on tehty tekoälyn avustuksella, joten se voi sisältää epätarkkuuksia.

Tässä jaksossa Jukka Aalho ja kasvujohtaja Jaakko Innanen pureutuvat markkinointibudjettien maailmaan. Keskustelussa vertaillaan sata, tuhat ja kymmenen tuhatta euroa kuukaudessa käsittäviä budjetteja, pohditaan niiden käyttöä ja mitä niillä voi saavuttaa. Innanen jakaa omia kokemuksiaan ja oppejaan digimarkkinoinnista, keskittyen erityisesti budjettien tehokkaaseen käyttöön sekä markkinointistrategioiden suunnitteluun.

Markkinoinnin budjetinkäytössä on kolmentasoista ongelmaa:

  • tunnettuus
  • konversio
  • skaalaus

Aluksi pitää saada tunnettuus tietylle tasolle, sitten myynti ja konversio toimimaan ja lopuksi skaalattua toimintaa niin, että on on liiketoiminnallisesti järkevää.