Olet oikeassa, toimitusjohtajan puoliso

 10.10.2023

Kymmenluvun alkupuolella mainostoimistoissa elettiin kermaisia kissanpäiviä. Sosiaalinen media vasta kolkutteli ovella, sähköpostia tulvi vain sähköpostiin ja rajat copywritereiden ja art directorien välille olivat teräviä kuin painovedoksen reunat.

Oli siellä mörköjäkin.

Pahin niistä oli tietysti asiakkaan toimitusjohtajan puoliso.

Ota koppi, täältä tulee hauki

Logofreesauspresistä hiottiin aamuyöhön asti. Mukaan valittiin yksi hyvä, yksi huono ja yksi outo. Presikseen valuttiin jonossa, logot kapalevylle kiinnitettynä. Pöydän toisella puolella istuivat päättäjät: markkinointipäällikkö, toimitusjohtaja ja johdon assistentti.

Useimmiten ne olivat sama henkilö.

Presis meni hyvin. Uuu. Aa. Onpa dynaamista. Hyvin nappasitte kiinni tuosta, että me mennään laatu edellä.

Mainostoimiston tiimi meni takaisin toimistolle ja taksissa uumoiltiin, että hyvin meni. Toimari ainakin tuntui tykkäävän. Hyvä että otettiin mukaan se outo ja hyvin lennosta vähän vaihdettiin kulmaa.

Sinulle

Markkinointipodcast maailmanvalloittajille

Markkinointipodcast maailmanvalloittajille

Kokeile kuuntelua nyt

Markkinointiperuna / Spotifyssa ja podcast-alustoilla

Pysy edellä ja kasva kansainvälisesti asiantuntijavieraiden avustuksella.

Sinulle

Kahden päivän päästä tuli kuitenkin pommi. Freesaus oli muuten hyvä, mutta siinä oli kaikki pielessä. 

Syypää oli useimmiten toimitusjohtajan puoliso.

Syytän sua, toimitusjohtajan puoliso

Miten voi olla mahdollista, että palaverissa sovitut ja hyväksihavaitut bränditulkinnat ovatkin parin yön jälkeen aivan pielessä? Miksi innostus muuttuu kammostukseksi, kun toimitusjohtajan puoliso pääsee kuiskuttelemaan korvaan?

Ei taida olla sattumaa, että 87 % suomalaisista mainostoimistojen päättäjistä lähettäisi toimitusjohtajan puolison kuukauden Karibian-risteilylle logofreesausprojektin ajaksi. (Lähde?) 

Kaikille toimitusjohtajille ja toimitusjohtajien pariskoille, haluan sanoa asian nyt suoraan:

Toimitusjohtajan puoliso, olet oikeassa.

Quo vadis, TJP?

Presiksessä kaikki on mietitty viimeisen päälle. Uusi logo suorastaan huokuu sitä, mitä markkinassa tarvitaan. Se on tätä päivää.

Sinulle

Markkinointipodcast maailmanvalloittajille

Markkinointipodcast maailmanvalloittajille

Kokeile kuuntelua nyt

Markkinointiperuna / Spotifyssa ja podcast-alustoilla

Pysy edellä ja kasva kansainvälisesti asiantuntijavieraiden avustuksella.

Sinulle

Toimitusjohtajallakin alkaa puntti tutista siinä vaiheessa, kun kaupungin kaunein mainostoimisto ja sen directorit tekevät taikatemppujaan.

Kani. Hattu. Hattu. Kani.

Kotona sitä muistaa, että on enemmän karvalakkimiehiä.

Toimitusjohtajan puoliso tuntee toimitusjohtajan luultavasti paremmin kuin kukaan muu. Toimitusjohtajan puoliso on toimitusjohtajan tunteiden tulkki, Ranta-Kastellin oraakkeli, C-levelin sisuskalujen tulkitsija numero uno.

Asiakas, näytä siis logoehdotukset puolisollesi. Laita samalla cc:nä sukulaispojalle, joka on opiskellut markkinointia.

Koska kuuntelemalla mieli ei muutu. Se makustuu.


Uusinta uutta inboxiin

Tilaa uutiskirje niin saat tiedon uusista jaksoista ja artikkeleista

Osallistu keskusteluun


Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *